Nibbie’s Gym

stichtingsamensportief Nibbie's Gym

Hallo beste lezer,

Bij Speellandschap De Heiberg in Veldhoven geeft Mandy van Stichting Samen Sportief de “Nibbie’s gym” lessen. Dit is een beweegles in de sportzaal van de Heiberg voor kleuters en peuters van 2 tot 6 jaar. Super leuk!

Afgelopen woensdag ochtend heb ik meegeholpen met de peutergym. Om 08:50 kwamen de kinderen één voor één binnen gelopen en hadden zin om te gaan gymmen. Vandaag kwam ook de mascotte Nibbie weer langs dus dat was spannend!

We beginnen de gym altijd eerst met de Nibbie dans. Daarna gingen ze met Nibbie zijn eten zoeken. We hadden verspreid in de  sporthal kastanjes neer gelegd en de kinderen moesten op en neer rennen om 1 kastanje te halen. De kinderen vonden dit super om te doen. Samen hebben ze ervoor gezorgd dat Nibbie genoeg eten heeft voor de winterslaap.

Vervolgens werden de kinderen in 2 groepen gesplitst en gingen we verder met de volgende 2 spellen. Het ene spel was blokken bouwen met obstakels, de kinderen moeste op 1 been of kruipen enz. met 1 blok naar de overkant.

Het andere spel was koprollen maken op een matras en om de pionnen heen zigzaggen dit deden ze verrassend goed.

Als laatste deden we een stoelendans. Met elkaar lekker rond rennen en als de muziek stopt snel op de stip op de grond gaan zitten.

Ik vind het super leuk om met de kinderen bezig te zijn. De laatste 10 minuten van de les mogen de ouders meedoen. Dan laten de kinderen zien aan de ouders wat ze gedaan hebben en spelen ze nog gezellig even samen.

Nibbie’s peutergym is elke woensdag ochtend van 09:00 tot 09:45 uur en van 16:00-16:45 is Nibbie’s kleutergym.

Wil je ook één lesje meekijken/meedoen of wil je meer informatie kan je altijd een mailtje sturen naar mandy@deheiberg.nl

Kris