VsOlympics Swimcup

stichtingsamensportief Sportief & Speciaal

Hallo lieve lezers,

Stichting Samen Sportief organiseert activiteiten voor kinderen om hun samen kennis te laten maken met sport. Op 20 november stond er weer een leuke activiteit op de planning, namelijk de allereerste VsOlympics Swimcup!

Dit evenement organiseren wij samen met ProTalents voor kinderen van 12 t/m 15 jaar van het voortgezet speciaal onderwijs. In Zwemstadion de Tongelreep in Eindhoven konden de kinderen allerlei activiteiten op en in het water doen. De kinderen waren echt aan het genieten!

In het water waren 10 spellen uitgezet. Er lag zelfs een hindernisbaan met grote ballen boven de matten, waar de kinderen overheen moesten lopen. Ook was er een gave botenrace waarbij de teams peddelend zo vaak mogelijk het bad moesten oversteken. Er was ook een glijbaanspel en een trekschuitrace. Er werd door iedereen veel geklauterd, geklommen, samengewerkt, gelachen en gezwommen deze dag.

Ondanks de vermoeidheid aan het einde van de dag bij de kinderen, waren ze nog steeds heel enthousiast. Het was zo leuk om te zien! Tot slot kregen de kinderen allemaal een deelnemers certificaat en een duikbril als cadeau. Een medewerker van Uniek zwemmen Brabant is komen vertellen waar en hoe de kinderen meer kunnen gaan zwemmen in hun eigen woonomgeving.

Kijk snel op de site www.stichtingsamensportief.nl voor meer blogs!

Kris (stagiair bij stichting samen sportief)