Tennisles

stichtingsamensportief Sport 2 School

Haii lieve mensen,

Vandaag ben ik langs geweest bij een tennisles van Stichting Samen Sportief.

In Veldhoven geven onze sportinstructeurs, in opdracht van Brede school Veldhoven, gymlessen in blokken van vier weken aan alle basisscholen. Wij verzorgen van januari tot juni de volgende sportblokken: Tennis, Atletiek en Softbal. Alle kinderen in Veldhoven maken zo kennis met deze sporten en kunnen na een sportblok deel gaan nemen bij naschoolse lessen die de verenigingen aanbieden. Ieder sportblok wordt afgesloten met een groot evenement bij een lokale sportclub.

Wat waren de kinderen enthousiast, fanatiek en wat hadden ze een plezier tijdens de les. Als eerst kregen ze een goede opwarming. Zodra ze een beetje warm waren gelopen, gingen we aan de slag met de tennisles.

Je kon kiezen voor ballon tennis, een race spel met je tennisracket en bal, goede gooi en vang technieken om te oefenen en tennissen tegen de muur. Ze konden verrassend goed tegen de muur aan slaan. Ik heb het zelf natuurlijk ook even geprobeerd maar dat ging lang niet zo goed als bij de kinderen.

Het is zo leuk om de kinderen bezig te zien, en vooral als ze het leuk vinden om te doen. Ik heb namelijk geen een kind horen zeggen dat ze moe waren of geen zin meer hadden. Dat is natuurlijk een groot pluspunt!

Wil jij nou nog meer blogs lezen over wat Stichting Samen Sportief allemaal doet? Neem dan gerust even een kijkje!

www.stichtingsamensportief.nl