MultiSportief

stichtingsamensportief Veldhoven MultiSportief

Dag allemaal,

De afgelopen 3 weken zijn er 3 proeflessen geweest op woensdagmiddag van MultiSportief via Sjors Sportief in Veldhoven. We hadden ruim 75 aanmeldingen.

Sportspellen

Tijdens de eerste proefles hebben we verschillende sporten behandeld in de les. We hebben voetbal, unihockey, tennis, basketbal en knotshockey gedaan. Elk sportonderdeel in een verschillend vak in de zaal. De kinderen waren super fanatiek en deden goed mee. Er zaten een aantal kinderen op de bank en het team wat had gewonnen in een van de onderdelen mocht blijven staan. Het team wat verloren had moest achter op de bank aansluiten en degenen die als eerste op de bank zaten mocht het opnemen tegen het winnende team. Alles draaide door zodat alle kinderen elk onderdeel een paar keer konden doen. Het was leuk om te zien hoe de kinderen bezig waren met de spellen. Ze vonden het super om elke paar minuten een ander sportonderdeel te beoefenen.

Sportspellen les 1

Real Life Fortnite

De tweede les, Real Life Fortnite. Dit was wel de kraker voor de kinderen. Iedereen had het  al een paar weken over deze les. De zaal was helemaal omgebouwd voor de les Fortnite. Er stonden 3 springkussens waarvan 1 stormbaan en 2 springkussens die aangegeven waren als fort. Die stonden tegenover elkaar in de hoeken. Dit was bedoeld voor capture the flag. Ook stonden er een heleboel materialen om achter te schuilen en te verstoppen. Het was een groot trefbal variant in combinatie met het videospel Fortnite. De les begon met het spel capture the flag. Als team moest je de flag van de tegenstander in je eigen fort zien te brengen. Als je af werd gegooid moest je de vlag laten liggen waar je af was gegaan. Het tweede spel wat werd gespeeld was squads. Dit was in groepsverband van 4 kinderen. Als squad was het doel om als laatste over te blijven in het spel. Als je af werd gegooid moest je op de bank gaan zitten. Het laatste spel was duo’s. Je was met zijn tweeën een team. Als team was het doel om als laatste over te blijven. Dan was je de winnaar van het spel. De kinderen vonden het super om het fortnite spel na te bootsen in de real life wereld. De materialen in de zaal die werden gebruik was uniek. Ze hadden zo’n variant nog nooit eerder gezien met een trefbal vorm.

Ieder team (squads) was herkenbaar door de kleuren bandana’
Op zoek naar de vlag..

James bond spel & slagbal variant

De laatste les van de 3 lessen reeks. De middag begon met het James Bond spel. De groep was verdeeld in 3 groepen. Je had de slechteriken, die moesten om de obstakels heen rennen om de tennisballen (goudstaven) naar het einddoel te brengen. Je had de James bond spelers, die moesten met zachte ballen (foamballen) de slechteriken af proberen te gooien. De laatste groep waren de helpers, die moesten de ballen bij elkaar rapen en aan de James Bond spelers geven zodat zij zo snel mogelijk de slechteriken af konden gooien. Na 5 minuten draaide de rollen om zodat iedereen een keer een ander soort personage was. Het was een leuk spel en iedereen was super enthousiast. Iedereen probeerde te winnen en het was een super spannende strijd wie de meeste goudstaven kon veroveren. Het laatste spel was een soort slagbal variant met een slag partij en een veldpartij. De slagpartij moest een parcours afleggen om zoveel mogelijk punten binnen te halen. De veldpartij moest de bal die de slagpartij in het veld gooide in teamverband als eerste in een basket te gooien met de 2 ballen die werden gegooid. En nadat ze 2 keer raak hadden gegooid moesten ze de 2 ballen tegen een bord aangooien. Als dat was gelukt werd het spel stilgelegd en kon de slagpartij geen punten meer scoren. Na een tijdje draaide de rollen weer om zodat iedereen een keer aan de beurt was geweest.

Het waren 3 superleuke lessen. Ik en Bob hebben super veel positieve dingen gezien tijdens de lessen van Sjors sportief en Multi Sportief. Het waren leuke kinderen die graag wilde sporten.

Ben je enthousiast geworden over MultiSportief of andere projecten van de Stichting. Neem een kijkje op onze website voor meer informatie. https://www.stichtingsamensportief.nl/

Vanaf 8 mei 2019 gaan we MultiSportief elke woensdag van 15.30 tot 16.30 uur organiseren. Het is een lesblok van 8 weken waarbij we verschillende uitdagende sportonderdelen behandelen. Dit zal doorlopen tot 26 juni 2019. Opgeven voor onze activiteiten kan ook via de website.

Luuk (stagiair Stichting Samen Sportief)