wijs-samen-sportief

Het WIJS Samen Sportief programma richt zich op 2 groepen kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar en 13 t/m 16 jaar oud uit Veldhoven. Het is een uniek aanbod in Veldhoven voor kinderen die op dit moment weinig bewegen en/of geen aansluiting vinden bij een sportvereniging. In de groep kunnen kinderen deelnemen met een matig en ernstig overgewicht en of kinderen met een ontwikkelingsstoornis. WIJS geeft kinderen de kans om te werken aan hun gewicht, zelfvertrouwen, gezondheid en plezier te hebben in bewegen.

WIJS Samen Sportief is Veldhoven is in 2018 ontstaan vanuit een samenwerking tussen scholen, de gemeente Veldhoven, GGD, Brede school Veldhoven en Stichting Samen Sportief.

Wat is WIJS?

Een les van WIJS Samen Sportief duurt 1,5 uur per week en bestaat uit sport, voedingsspelletjes en coaching opdrachten om uw kind te helpen gezonder en sterker te worden. De lessen bestaan uit 2 blokken en worden wekelijks gegeven door een sportleraar en een kindercoach. De kinderen worden in 2 leeftijdsgroepen verdeeld en volgen ieder les onderdeel 45 minuten per week. Het aanbod is heel variërend en er is geen sprake een prestatie doelstelling, plezier en je thuisvoelen bij onze lessen staat voorop.

Een greep uit het aanbod:

Regelmatig sluit ook onze diëtiste aan tijdens de lessen. Bij goed weer sporten we lekker buiten, we leren de kinderen hun eigen doelen te formuleren, we praten over pesten en wat dat met je doet en hoe je daar jezelf beter voor kunt afsluiten. We leren de kinderen gezonde keuze te maken en maken een lange wandeling samen en we maken ons moe met uitdagende challenges. Bij ons krijgen de kinderen de aandacht die ze verdienen!

Waar en wanneer?

Het beweegaanbod De interventie wordt aangeboden na schooltijd op dinsdag van 16:30-18:00 uur bij Sportcomplex de Heiberg in Veldhoven. Na de herfstvakantie start er een nieuw cursusjaar van 40 lesweken (m.u.v. de schoolvakanties).

Is WIJS Samen Sportief het aanbod wat past bij uw kind?

Kijk via deze link Wijs intervieuw op onze facebook pagina een kort filmpje van een enthousiaste ouder.

Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Schrijf uw zoon of dochter meteen in.

Aanmelden van uw zoon/dochter kan via de oranje inschrijfknop van deze website

Wat kost het?

De eigen bijdrage bedraagt € 7 per les per deelnemer. Hiervoor krijgt uw kind wekelijks 1,5 les.

Omdat we uit ervaring weten dat gedragsverandering tijd vergt bieden wij 2 soorten abonnementsvormen:

1. Seizoenskaart, 20 lesweken (okt/mrt of apr/sept) voor €140
  2. Jaarkaart, 40 lesweken (okt-sept) voor €280

Als u een jaarabonnement neemt krijgt u een korting van € 20,- per kind, uw korting kan zelfs oplopen tot €50 als u een nieuw lid aandraagt. Instromen op een andere moment in het jaar is in overleg, in de meeste

Wilt u graag meer informatie?

Dan kunt u contact opnemen met een medewerker van Stichting Samen Sportief of met de schoolverpleegkundige van de GGD Brabant-Zuidoost. Middels een persoonlijk gesprek kan zij u uitgebreid informeren.

Schoolverpleegkundige:

Jesse van Keersop