wijs-samen-sportief

Het WIJS Samen Sportief programma richt zich op kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar oud uit Veldhoven. Het wordt een uniek aanbod in Veldhoven voor kinderen die op dit moment weinig bewegen en geen aansluiting vinden bij een sportvereniging. Er worden twee groepen geformeerd. Een groep kinderen met matig en ernstig overgewicht en de andere groep voor kinderen met een gedragsproblematiek. WIJS geeft kinderen de kans om te werken aan hun zelfvertrouwen, gezondheid en plezier te hebben in bewegen.

WIJS samen sportief in Veldhoven is ontstaan vanuit een samenwerking tussen scholen, GGD, Brede school Veldhoven en Stichting Samen Sportief. Het is een gratis aanbod dat gedurende 2 jaar door middel van subsidies door de overheid wordt gedragen.

Wat is WIJS?

Een les van WIJS Samen Sportief duurt 1,5 uur per week en bestaat uit sport, voedingsspelletjes en coaching opdrachten om uw kind te helpen gezonder en sterker te worden. De lessen worden gegeven door een sportleraar, een diëtist en een kindercoach.

Waar en wanneer?

In januari 2019 zal het naschools aanbod WIJS Samen Sportief van start gaan in Veldhoven.

Het beweegaanbod De interventie wordt aangeboden na schooltijd op maandag of dinsdag bij Sportcomplex de Heiberg in Veldhoven. Het doel van het programma is het verbeteren van het zelfbeeld en een gezonde leefstijl door plezier te hebben tijdens het bewegen.

Is WIJS Samen Sportief het aanbod wat past bij uw kind?

Er zijn een beperkt aantal plaatsen vanaf januari 2019 beschikbaar. Schrijf uw zoon of dochter dan nu al in.

Aanmelden van uw zoon/dochter kan via het contact formulier van deze website

Wilt u graag meer informatie?

Dan kunt u contact opnemen met de schoolverpleegkundige van de GGD Brabant-Zuidoost. Middels een persoonlijk gesprek kan zij u uitgebreid informeren.

Schoolverpleegkundige:

Suzan Dortmans