wijs-samen-sportief

Het WIJS Samen Sportief programma richt zich op 2 groepen kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar en 13 t/m 15 jaar oud uit Veldhoven. Het wordt een uniek aanbod in Veldhoven voor kinderen die op dit moment weinig bewegen en geen aansluiting vinden bij een sportvereniging. In de groep kunnen kinderen deelnemen met  matig en ernstig overgewicht en/of een ontwikkelingsstoornis. WIJS geeft kinderen de kans om te werken aan hun gewicht, zelfvertrouwen, gezondheid en plezier te hebben in bewegen.

WIJS samen sportief in Veldhoven is ontstaan vanuit een samenwerking tussen scholen, GGD, Brede school Veldhoven en Stichting Samen Sportief. Het is een gratis aanbod dat gedurende het schooljaar 2019-2020 door middel van subsidies door de overheid wordt gedragen.

Wat is WIJS?

Een les van WIJS Samen Sportief duurt 1,5 uur per week en bestaat uit sport, voedingsspelletjes en coaching opdrachten om uw kind te helpen gezonder en sterker te worden. De lessen worden gegeven door een sportleraar, een diëtist en een kindercoach.

Waar en wanneer?

In het begin van het nieuwe schooljaar (september) zal het naschools aanbod WIJS Samen Sportief van start gaan in Veldhoven.

Het beweegaanbod wordt aangeboden na schooltijd op dinsdag of donderdag middag bij Sportcomplex de Heiberg in Veldhoven. Het doel van het programma is het verbeteren van het zelfbeeld en een gezonde leefstijl door plezier te hebben tijdens het bewegen.

Is WIJS Samen Sportief het aanbod wat past bij uw kind?

Er zijn een beperkt aantal plaatsen vanaf september 2019 beschikbaar. Schrijf uw zoon of dochter dan nu al in.

Aanmelden van uw zoon/dochter kan via het contact formulier van deze website

Wilt u graag meer informatie?

Dan kunt u contact opnemen met de schoolverpleegkundige van de GGD Brabant-Zuidoost. Middels een persoonlijk gesprek kan zij u uitgebreid informeren.

Schoolverpleegkundige:

Suzan Dortmans