Pr-VSOlympics

De PrOlympics en de VSOlympics zijn jaarlijks terugkomende evenementen van Stichting Samen Sportief i.s.m. Stichting Pro Talents

Wij organiseren deze sportdagen al vele jaren voor leerlingen van praktijkscholen (PrO) met een licht-verstandelijke beperking en leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs(cluster 3 en 4) uit de zuidelijke provincies van Nederland. De deelnemers zijn tussen de 12 en 16 jaar, die al dan niet sporten in hun vrij tijd.

Visie:
“Het talent in het kind zoeken en de leerling kennis laten maken met sport en bewegen teneinde meer psychische weerbaarheid te kweken, samenwerking te bevorderen en te leren omgaan met winst en verlies.”

Wat houdt het project in?SONY DSC

3 x 1-daags sportevenement per jaar;

Ongeveer 250 deelnemers per dag;

Veel verschillende verschillende soorten zoals; Judo, Basketbal, Dans, Freerunning, Voetbal, Tennis, Hockey, Rugby, Klimmen, Turnen;

Alle sporten in clinicvorm waarbij ontmoeting en plezier voorop staan;

De organisatie stelt jaarlijks 10 stage plekken beschikbaar voor leerlingen van het Praktijk Onderwijs. Samen vormen zij het organisatieteam van de PrOlympics;

Data 2018:

• Zomer PrOlympics 7 juni 2018 in Eindhoven
  • Winter PrOlympics 8 november 2018 in Veldhoven
  • VSOlympics 20 november in Eindhoven (Swim editie)

Wil je met jouw school meedoen? klik dan hier